Intranet for små og mellemstore virksomheder
Intranet er normalvis associeret med et værktøj forbeholdt store enterprise virksomheder. Men hvad skyldes dette? Er det fordi at behovet ikke er der? Vi har talt med hundredevis af små og mellemstore virksomheder og kan konkludere at behovet ER der. Faktisk allerede fra 10 ansatte og op. Manglende intranet kan skyldtes alt fra pris til at de ikke har kunne navigere i det store udvalg og dermed ikke har fundet den rigtige løsning endnu.
Udfordringer med intern kommunikation
Majoriteten af dem vi har talt med har often en af to problemer. Den første gruppe bruger en uoverskuelig kombination af mange forskellige produkter så som SMS, WhatsApp, Microsoft, Facebook og Dropbox. Den anden grupper har en gammel løsning, som langt de fleste af deres medarbejdere aldrig bruger og de betaler derfor til et system der ikke bringer nogen værdi. Faktisk er der overvejende 2 forbehold som er en gennemgående årsag til at små og mellemstore virksomheder ikke har et dedikeret intranet.
- Pris
- Forventet lavt medarbejderengagement
Pris: Det er som regel et stort opstartsgebyr og lange bindingsperiode. Risikoen er simpelthen for stor i forhold til forventet værdi.
Lavt medarbejderengagement: Forventningen til brugen er simpelthen ikke eksisterende. Dette bunder om i en aversion mod IT, hvilket for de fleste er lig med kompleksitet.
Ziik hjælper små og mellemstore virksomheder gennem vores kommunikationsplatform
Hos Ziik har vi taget feedbacken til os og udviklet et professionelt Intranet der kan bruges af alle og som er nemt at starte op. Deril har vi gjort op med komplekse og dyre prismodeller. Alt dette betyder at din virksomhed kan komme i gang med et nyt Intranet i dag og forhåbentlig se værdien allerede i morgen. Der er ingen opstartsomkostninger og ingen binding, så man faktisk kan opsige aftalen med en måneds varsel. Dertil har vi et statistik modul der skaber transparens omkring brugen, så du selv kan se, at Ziik rent faktisk leverer høj værdi.